Rabu, 9 Februari 2011

MIA begerak gerak....


comel kan gambo kat atas?? tidakk.. ituw bukanlah pewot aku... itu hanye lah  hiasan semata mata yang mane aku baru gugel tadi... kalu pewot aku da lame aku masuk brite TV3.. glemer ibu MIA...aku saje letak gambo tuh sebab cute gile kan??? ade tapak kaki baby.....  weeee.....

sebenarnyer xde ape2 pon yang aku nak tulis.... cume sekarang nie baby MIA kemaen aktif... ye la..aku da 7 months++ kan?? kadang2 rase cam dia shuffle jerk kat dalam pewot nie.. ahahhaa... berombak2 perut bile die begerak... MIA wat ape la kat dalam tuh nak?? :) tapi bile papa die pegang pewot, MIA senyap pulak.. heeeeee...

time nak tido adelah detik yang paling sukar.... dokter kate ngiring kiri adalah posisi paling bagos tok baby sebab hati kita kan terletak kat sebelah kanan perut (aku dapat info dari internet).. so, bile kite ngiring kiri akan elakkan baby kita dari tekanan organ hati tersebut...selain daripada tu, posisi nie akan mengoptimumkan aliran darah ke plasenta dan baby... (wah, cam pakar sakit puan)...

masalahnya, bile aku ngiring ke kiri jerk, mula la si MIA meronta2.. tendang sane... tendang sini.... ngiring kanan pon same... menelentang lagik la xboleh,... aku sesak napas pulak...wahh! cabaran menjadi IBU...mesti camnie la mak kite rase kan?? dorang anak sampai 4, 5 orang... rileks jerk...  sudahnyer, dalam ketidakselesaan tuh tetido gak la aku... tp, sejam skalik tejage.. nak pee pee pulak.... wahh.... cabaran2....

tuh blom kaki cramp lagik.... pinggang saket bedenyut2 xyah cite... huuuuu... memang indah dan mencabar nak jadi seorang ibu nie.. tapi nie pengalaman yang xboleh dibeli kat mane2.. ko pegi la kedai pajak emas pon, xde jual ok! bile da lalui sendiri bende2 nie, terase insaf dok lawan ckp mak.. huuuu..... pasnih, memang xkan bantah ape yang mak suh lagik.. mak.. along mintak maap taww (mcm la mak ko bace blog ko nie yu) tp ini adelah seriyes... insaf sangat2 weiii.... 

huuuu...nie ngah menaip nie pon, kemaen semangat si MIA bershuffle dalam pewot nie.... suke eh MIA?? ke taw ibu tulis pasal MIA nie?? hehehheee.......



Tiada ulasan: