Selasa, 16 Ogos 2011

ini makan bantal ker?

Ok. aku ade sedikit kemusykilan. korang tau kan rambut mia lebat, hitam, bekilat kan? kan ? ok. lepas botakkan kepala dia ari tuh, aku perasan rambut mia tumbuh tak seiring. betul ke seiring?** da macam lagu seriring dan sejalan.. mamposss** ke nak panggil sekata? haa.. bantai je la.. yang penting rambut mia tumbuh tak sama panjang. orang kata makan bantal? ke cukur bantal ? tak kisah la yang mana satu pun sebab maksud dia sama gak kan? meh sini nak tunjuk gambo



Korang nampak tak? ok, ade 2 spot yang togel kat kepala mia. 1st spot tuh memang da sedia wujud sejak 1st day mia botak lagik. satu line sekeliling kepala dia kau tauuuu. kiteorang pon pelik. bila jumpa orang jerk, suma tanya "eh, korang memang wat line eh kat kepala anak kau" tak pon "wah ! cantek pesyen rambut anak kau" taik kudaaaa... takkan la nak wat pesen gitu kat kepala budak kecik nie.. huhuhuhuhu

Yang 2nd spot tuh agak da lama baru jadi gitu. so, adakah itu cukur bantal? maksudnya nanty rambut mia tumbuh tak seiring la eh? ke nak kena cukur sekali lagik baru dapat hasil yang memuaskan?? oh ! tidak.. aku da rindukan mia yang berambut lebat dan itam itu.
T____T

Ke kena belikan YUN NAM??
**pengsannnn**




satu lagi contengan jiwa oleh:
 

thousand of M I A

Bila da buhsan, ini la jadinyerrrr...

macam macam mimik muke budak nih ley wat. tak sabar nak tunggu mia besar.. hehehehe




satu lagi contengan jiwa oleh:
 

suke lagu nih

layannnn...



satu lagi contengan jiwa oleh:
 

kecoh betul la budak kecik nih

Budak kecik nih kemaen kecoh taw sekarang. cakap ngan kita cam paham jerk apa kita cakap. kadang kadang ngah nenen terus behenti pandang kita bila dengar kita beborak. pastuh siap menyampuk. alahai mia ! awak ingat awak tuh da besar eh? baru 4 bulan nak oi !

Kalau bangun pagi lagik la. kemaen kuat dia menceceh ! kalau kita wat derk jerk, mula la dia menjerit jerit nak kejutkan ibu die sebab ibu dia asik membuta jerk  T______T' . menjerit jerit siap kembang kembangkan idung lagik. lucu betul ! mau aku tak ngantuk da budak nih tidur kul 2.30 pagi pastuh kul 7 da tebuntang da bijik mata dia. haish !

Ni ade video mia menceceh cam cik eja die. **mampossss** ada gaya nak begosip budak nih ! wakakakaka ....

video





satu lagi contengan jiwa oleh:
 

Isnin, 15 Ogos 2011

aku percaya pada kebesaranMu

Tak tau nak kata apa dah. tapi aku percaya ! Tuhan tuh Adil dan Saksama. Tuhan itu Maha Pengasih kepada hamba hambaNya. semua yang berlaku pasti ada hikmahNya.

Aku percaya, setiap yang terjadi pasti ada sebab. dan ya, aku juga percaya Tuhan da ATUR semua yang terbaek untuk hambaNya. Dia lebih tau apa yang terbaik untuk hambaNya.

Insya allah, aku masih tidak goyah. doakan aku !



satu lagi contengan jiwa oleh:
 

Ahad, 14 Ogos 2011

m a l a s

ari nih aku malas nak bangun sahur esok. korang sila jangan ikot perangai aku. tapi kan. tapi kan. hurm, masalahnya nasik tadi aku masak agak lebeh. ingatkan mampo nak mentekedarahkan nasik tuh tadi. ni sume salah napsu ! camne nak wat nih ? nak sumbat pon da tak larat.

tapi tadi selak selak kat dalam kabinet, nampak megi kari lak.  terus lapar balek. kasihan nasik. gamaknya terbuang lagik la. orang kata nanty nasik menanges eh? alololo.. jangan la menanges nasik. perut aku da tak muat nak sumbat ko. pasrah je la ko jadi makanan tong sampah eh? huuuuu

ok. nak masak megi.sedapnya. terus teringat zaman studi dulu. makan megi pon share ngan kengkawan. berebut rebut takut tak cukop. wakakakaaa.

nak masak yang camnih.. yummy ! punyer semangat bukak peti ais, skalik hampehhh !
sume bahan takdek. gamaknyer rebus aje la.. soddihhh.. makan sambil menanges la
T______T


satu lagi contengan jiwa oleh:

Sabtu, 13 Ogos 2011

layankan aja video nih

boring gila ari nih. sebenarnya takda apa apa pon nak tulis. tapi tangan gatal gak nak menaip. nak masak, berbuka lambat lagi **ok. da mula lapa T__T**

oh ! just nak share video mia... sebenarnya aku da share pon video dia kat pesbuk.saja nak tempel kat sini. padahal video da bekurun pon. eh, suka hati la. blog aku..wakakaka..

enjoy yaaa !

video


video

COMEL KANNN???



satu lagi contengan jiwa oleh:
 

Jumaat, 12 Ogos 2011

tak tau nak kata apa

aku malu.
da tua tua perangai masih macam budak budak

aku malu.
da tua bangka masih nak jadi budak pra matang pemikirannya

aku malu.
da umur macam nih pon masih ada ego yang membataskan segala galanya

kan ke senang kalu ucap "AKU MINTAK MAAP PADA KAU"
kalau itu yang boleh menjernihkan keadaan dan semuanya kembali normal seperti biasa.

SUSAH sangat kah nak mintak maaf?? susah sangat kah???





satu lagi contengan jiwa oleh:
 

macam macam style la budak nih..

ok. tadi biarkan mia layan al-kuliyyah. ari jumaat. kena la islamic sket kan? biar dia nengok rancangan yang islamic moga da besar nanti jadi muslimah sejati. atternyer lentur buluh start dari rebungkan? insya allah. aku sebenarnya nak masak tok berbuka. so, saje bagi dia leka nengok tv. tak kan nak pikol budak nih sambil masak kot? aku bukan robot ok. budak nih semangat bukan main.sigh ~

ari nih menu utamanya nak masak ayam lemon.wah ! makanan. **sangat lapa T__T** lambat lagik nak berbuka nih :(  ok. lupakan. ngah masak masak ayam, tetiba aku rasa umah sunyi sepi cam kena langgar garuda. wakakkaaa. selalunya, budak nih kalu tak nampak muka aku seminit, mulalah start mengaruk ! so, bile senyap camtuh, jadi musykil gak aku kat dapur.

skalik jengah kat depan, laaaaaaa.... tidor upenyer budak nih.. kasihan ! heeee. mia ade satu style tidor taw. mentang mentang sekarang da pandai meniarap, tengah tengah syok tido pon tetibe die ley meniarap. pastuh da meniarap, tejaga la. ape lagik. melalak. padahal sendiri salah gi meniarap, pandang kita mencebik cebik.sabar je la.

k, nak sambung masak. korang nengok je la gambar budak kecik nih ngah tido. cute gile.. hehehee

kemaen nyenyak tido. pas nenen kater.. hahahaaa

ngah tido pon tangan kemaen lagik. ala ala nasyid. atter tadi nengok al-kuliyyah kan? bagos anak ibu. cepat belajor nih ! ahahahahaa

tidor nyenyak nyenyak sampai kol 10 taw lalink. senang ibu nak berbuka jap gi. pastuh nak kemas umah kita yang da cam tongkang pecah. sok, cik eja nak datang. kalu umah besepah, mampos ibu kene katai ngan die kat pesbuk. wakakaka
 haaa... ko nengok gambar kat bawah nih !  haishhh ~

nasib baek tak terjaga. kalu tak meraung cam kita yang telangkopkan dier..

haa.. macam macam style kan? tak taw la pasnih gaya ape lak die tidor. mia mia.... tapi kekadang risau gak takot hidung mia tertutup bila dia tido meniarap camtuh. tapi aku nengok, dia cam selesa lak tido camtuh. apa apa pon kena selalu monitor mia la takut benda yang tak baek jadi kan? nak dapat da susah woiii !! aahahaaaa...




satu lagi contengan jiwa oleh:
 

Khamis, 11 Ogos 2011

merindui saat itu

sungguh ! kalau boleh putar semula masa, banyak yang ingin aku perbetulkan.

sungguh ! kalau boleh diundur semula masa, banyak benda yang aku ingin lakukan.

sungguh ! kalau boleh kembali ke masa silam, banyak yang ingin aku rencanakan.

NAMUN.

masa tak kan tunggu kita.

masa tak kan dapat diputar semula.

sungguh ! aku rindukan "waktu" itu...

TAPI.

ape ape pon aku tak menyesal sebab hidup kena terus.
kita kena syukur dengan apa yang kita ada sekarang sebab HIDUP adalah satu ANUGERAH.




satu lagi contengan jiwa oleh:
 

Rabu, 10 Ogos 2011

penawar lara

bile aku sedih. aku renung dia. bila aku ade masalah, aku cari dia. bila aku perlukan teman, aku pelok dia.

MIA, even mia tak taw cakap apa apa, walau tanpa apa apa kata, ibu taw mia paham apa yang ibu rasa. ibu taw mia kalu boleh nak tenangkan ibu. apa apa pun, bila nengok mia senyum and gelak, da cukop wat sume masalah dan sedih di hati ibu terbang jadi debu. terima kasih sayang !





IBU SAYANG MIA...




satu lagi contengan jiwa oleh:
 

hari tanpa kata...






























































satu lagi contengan jiwa oleh:
 

Selasa, 9 Ogos 2011

............

Tuhan.
tunjukkanlah aku jalan yang benar
kerna aku lemah tanpa bimbinganMu

Tuhan.
aku pohon padaMu
berikan aku sedikit kekuatan
untuk aku teruskan hidup
hanya sedikittttt
kerna aku HIDUP demi anak ku damia batreesya

" Janganlah bersedih wahai jiwa, sekiranya engkau beriman kepada Allah SWT, percaya kepada ketentuan qada’ dan qadarnya – hikmah tersembunyi. Jangalah bersedih wahai jiwa yang tenang, kerana bersangatan sedih itu membuatkan dirimu dinodai Syaitan. Janganlah bersedih wahai jiwa yang lara, kerana bersama engkau ialah Tuhan Yang Maha Mendengar rintihan hamba-hambanya.

Ingatlah, Allah Yang Satu itulah yang mengobarkan kemenangan insan terdahulu, yang mengatur urusan manusia sebelum-sebelumnya. Malah ada urusan mereka lebih sulit dari kita. Selalulah bersyukur dan mengingati Allah SWT.

La tansa zikrullah.





satu lagi contengan jiwa oleh:
 

Isnin, 8 Ogos 2011

2nd anniversary







08-08-2009--->>>be together
08-08-2011--->>>still together

alhamdulillahhhh


satu lagi contengan jiwa oleh:
 

Khamis, 4 Ogos 2011

tabiat

aku ada satu tabiat. mungkin menjelikkan bagi seseorang. mungkin juga URBAN bagi yang lain. mungkin.

sejak dari kecil aku memang suka membaca. sila percaya kerna aku tak tipu. **aku cume alergik ngan buku KANUN TANAH NEGARA.. muahahaha** dari buku teks hingalah ke komik ujang, semuanya aku suka baca dengan harapan dapat memenuhi ilmu di dada. ya ! aku sukakan buku jadi sudah jadi satu tabiat pabila aku nak pergi jamban, aku mesti bawak bahan ilmiah untuk temankan aku semasa termenung. jangan tanya aku  kenapa atau cakap "eh, gila kau. ngah berak pon kau nak baca. sengal " sungguh ! aku tak ada jawapannya.


yang aku taw setiap kali aku nak berak, aku mesti bawak buku. mungkin. aku kata mungkin. mungkinsebab utamanya adalah aku rasa bosan sensorang kat jamban. aku berak agak lama. wakakkaa. sebab aku selalu sembelit. hihihihi **tetibe sudah rasa jijik**

aku ingat lagik, adik aku kalu nengok aku tegopoh gapah sambil jalan tekepit kepit cari buku tuh die da taw da." haa.. tuh nak berak lah tuh" sambil diiringi gelak yang menyakitkan hati sampai aku rasa nak je sumbat berus jamban dalam mulot die tapi aku tak sampai hati nak wat gituw. kan aku kakak. kakak kena banyak bersabar. hahaha. padahal da menggelupor cari bahan ilmiah sebab 'benda" tuh da nak keluar da. kadang kadang, da tak sempat sangat, buku latihan sekolah adik aku pon, aku rembat jerk. wakakaka.

sampai sekarang. even aku da anak. aku masih tidak dapat membuang tabiat ituw. bagi aku, membaca tidak kira anda berada di mana **hanya untuk menyedapkan hati sendiri**

Oh ya, masih aku ingat. aku baca buku Permata Yang Hilang pon masa aku berak. gila kau nak baca dalam bilik yang share ngan adik pompuan ko yang lain. jatuh la air muka aku. wakakakaa

aku harap ini bukanlah satu penyakit keturunan sebab aku tidak mahu turunkan pada anak anak aku. sigh~



satu lagi contengan jiwa oleh:
 

padan muka aku

malam tadi, sedang aku melayari laman sosial yang paling aku gemari, aku telah menerima email dari seorang yang tak dikenali dengan nama tajuk AKSI YANG TAK MUNGKIN ANDA LUPAKAN. dengan hati yang bedebar debar kerna tidak sabar mengetahui kandungan email tersebut, secara rakus aku mengklik donlod attachment. alamak ! lambat pulak file nih loading la. kata ku tak sabar seperti tunggu azan nak berbuka puasa.

bila bukak jer attachment tersebut, aku terus teperancat hingga terlatah oh pocot mak engkau. sambil mengurut dada dan mulot terbuka besar, mata aku bekaca pabila melihat satu persatu gambar yang dikirmkan tadi kerna makhluk yang memaparkan aksi yang tidak senonoh ituw amat amat aku kenali. mesra sungguh seorang lelaki memeluk pasangannya. bercumbu. dan siap menyontet ! sumpah. tak tipu. rasa nak gugur jantung ku saat ituw. teketar ketar jari aku klik satu persatu gambar yang memaparkan aksi aksi yang wat aku rasa nak muntah darah. wadehel ? lelaki itu tak lain tak bukan adalahhhhh..

SUAMI AKU dolll!!!

aku rasa nak bunuh diri !!

suami aku sebenarnya adalah GAY !! yucks !!

aku rasa putus harapan. dunia aku rasa sudah gelap gelita. hancur hati aku. petang tuh aku tunggu suami aku balek kerja dengan mata yang bengkak cam kena sengat tebuan. kali nih apa nak jadi jadi la. aku nak suh die lepaskan aku. pedulik la. ko menyundal ngan jantan lain upenyer selama nih ! dan aku tak boleh hidup dengan orang yang aku tak boleh percaya. kalu kena beparang pon aku sanggup asalkan dia lepaskan aku. aku rasa hina sungguh ! sanggop suami aku tipu aku hidup hidup. arghh ! kenapa air mata tak nak berhenti !!

TIBA- TIBA...

hek hek hek hek


laaaaa... mimpi upenyer.. seb baek mia menanges nak nenen. kalu tak kompom laki aku da mati dalam episod mimpi ngeri tadi kena parang ngan aku..! kus semangat ! seb baek mimpi.. kah kah kah kah.... aku harap sok aku tak mimpi camnih lagik. ngeri der. kalu mimpi makan  ke. mimpi melancong kat paris ke. mimpi kawen ngan jude law ka. memang aku mau. muahahahhaa.

moral of the story : kalau anak kau bangun kul 11 pagi, ko pon jangan la juin sekaki. tak pepasal mimpi ngeri... tata.

daaaaa....


satu lagi contengan jiwa oleh:
  

Rabu, 3 Ogos 2011

da malas tapi nak jugak

sekarang tuan puteri da beradu. **hati girang. eh?** buley bemalas malasan sambil makan kentaki nengok tv.
tapi hati nak gak hapdet blog tapi malas nak mengarang. eh, berapa banyak tapi da...

ok. mia da berjaya dibutakkan 31 julai ari tuh. so, saje nak letak pic mia butak yang nampak taf tanpa rambut T___T. tapi masey comel ok. nengok la baka sapa.. ngeh ngeh ngeh...

lebatkan rambut mia? sehari sebelum dibotakkan

ibu amek gambo kenangan sebelum mia botak

ok. da botak. GAGAH sungguh anak ibu... but still cute..
^______________________^

lepas butak, tros gi umah wan.. sume gelakkan mia butak sebab nampak macho..
T_____T 



ok. da mula rindukan mia yang berambut.

rambut oh rambut. cepat tumbuh semula !




satu lagi contengan jiwa oleh:
 

luahan perasaan seorang ibu dan isteri.

hari nie aku rasa sangat meletihkan. rasa nak melepet jerk. rasa nak tegolek golek atas katil jerk sambil minum jus epal yang sejuk sambil kaki digoyang goyangkan. ok, berhenti berangan ! bulan puasa nih ! **sambil mengerling jam di dinding dan berkira kira berapa jam lagik nak berbuka puasa**

nak kata tak sahur, pagi tadi rileks jerk melantak nasik 2 pinggan dengan laok semalam yang hanya sempat dipanaskan pagi tadi. mane nak dan masak, mia buley lak tejaga pukol 5 pagi tadi. stress mana nak masak. stress mana nak jerang air lagik. stress nak senyapkan mia merengek. stress nak jagekan bapak si mia lagi. aduhh.. menangess. T____T

tadi cuba setelkan suma kerja yang tergendala. lipat baju. setel. basuh pinggan. setel. sapu umah. setel. basuh baju. setel. pendek kata sume kerja da dibereskan sebab di otak da set kalu suma kerja setel, jap gi ko buley la bemalas malasan atas sopa embuk sambil layan pesbuk.

TAPI.....

aku lupa perkara yang penting sekarang nih ! lupa pada si kecik nih.. dari tadi namo tido. nenen da. main pon udah. mandi udah. kasik nenen lagik dengan harapan si tuan puteri tido ngan amannya. TAPI.. tuan puteri kemaen segar bugar. tak jugak tido tido. menanges lagik aku T____T

kadang kadang aku rasa da takda masa langsung nak berehat. ni pon aku taip entri ngan kaki menghenjut kerusi jongkang jongkit si tuan puteri. **nasib dia diam nengok tv, kalu tak pasti air mata aku da penuh sebaldi**  ok. korang jangan salah paham. bukan aku tak iklas jaga si tuan puteri. aku sayang mia ok. lebey dari apa yang ada kat dunia nih. cuma kadang kadang aku rasa masa tok aku da tak da. sadis kan? sila menanges berjemaah bersama sama aku T___T

arghhh ! kesimpulannya aku perlukan spa sekarang !

b, sok sila cuti ! jaga mia. orang nak gi oliday !







satu lagi contengan jiwa oleh:

Isnin, 1 Ogos 2011

salam ramadhan al mubarak


wah ! pejam celik pejam celik da masuk bulan ramadhan. sekejap je masa berlalu. lagik 29 hari da nak raya.

meh sini rapat rapat dengan skrin laptop. meh aku nak cerita pasal benda benda yang berkait rapat dengan bulan ramadhan nih. yang pertama skalik, op kos la kita suma paling suka adalah BAZAR ramadhan aka tempat jual segala makanan untuk dimentekedarahkan masa berbuka nanty. sila lap air lior korang yang meleleh tuh ek, nampak naw tak kuat iman. baru cita pasal makanan da air lior meleley cam hape. **mencari cari tisu lap mulot takot kantoi ngan korang**

masa nih la kita jumpe macam macam kueh. aku paling suka kueh tepung pelita. **menanges nak tunggu berbuka** laki aku lak suke kueh akok. tak urban betol kan dier? muahahahaa. tuh belom cita pasal agar agar. ada macam macam paten agar agar nih upenyer. ada agar agar pandan**fevret aku..menanges lagik T___T**  ada agar agar buah. ada agar agar pelangi. pendek kata sumanya wat air lior ko meleley jerk la.
belom masuk bab ayam percik, ayam madu , ayam itu ayam ini.. wah ! kali nih aku betol betol menangesssss... ahahahaha

nengok lak air yang ade. memang ko pengsan dok mikirin air ape nak beli. kalu boleh setiap jenis ko nak beli satu. kemaen tamak ! alahai.. tak yah nak tipu. sebab aku pon rase camtuh jugak. muahahahaa.

kalu da napsu cam gini gayenyer, camne nak berjimat jermat? kalu da kat bazar ramadhan pon ko tak ley kawal diri cam nampak mega sale, jimat kemendernyer. skalik membeli tak sukop 2 tangan menjenjeng plastik. siap kalu buley nak sangkot kat bahu wat ala ala henbeg paris hilton **joyah mesti jaki ngan statement nih**. haishhh.. nasib aku tak gituw. pandai kan aku berjimat? untung somi aku**padahal duwet blanje somi aku yang kasik T____T**

ada orang tanam azam nak diet masa bulan pose **aku lah tuh**. tapi kalu da memborong makan cam nak mati esok, diet kemendernyer. pas bebuka, ko yang tergolek dog. kenyang cam ula sawa. pastuh sawan bila dok timbang berat bukan nyer bekurang. silap silap jarum penimbang beputar 2 kali. muahahahaa. da kenyang cam tuh, ko rase ley nak gi teraweh?? usah ko bermimpi. kalu pergi pon silap silap nak makan moreh.. ha, yang nih bukan aku eh. muahahaaha

ape ape pon, besederhana lah. jangan ikutkan sangat napsu tuh. masa lapa sume ko nak beli. sume ko nak makan. kang bila da berbuka, tak habisnyer deh.. kan da membazir. tak pe. ley simpan tok sahur**sedapkan ati sendiri** ye la tuh. kalu basi, tak guna jugak kan?

ok korang. selamat menjalani ibadat puasa. moga kali nie ibadat kita diterima Allah dan sentiasa mendapat keberkatannya. lagik 29 hari jerk nak raya. hep hep hureeyyy ! aku suka sebab raya tahun nih ngan mia. mesti bessz !

aku bizi nih. ngah list apa nak beli kat bazar jap gi.yang penting mesti ada kueh tepung pelita ngan kueh lopes. tak lupa juga kueh buah melaka. nyum nyum nyum. pastuh tekak macam nak makan roti arbak, so mestilah kene belikan? tapi tekak  nak roti jala jugak. kene beli jugak kalu tak kempunan nanti. pastuh nak basahkan tekak yang kering nih ngan air kelapa.wallawehh... pasti nyaman. dapat nasik ayam pon cara gak jap lagi. jangan sesekali ditinggalkan ayam percik. wah ! sudah mula lapar ! tak sabar nak pegi bazar !
** erk ! siapa yang napsu kuda sekarang nih ? pengsan**



satu lagi contengan jiwa oleh: