Jumaat, 30 Ogos 2013

merdeka

kadang kadang aku terpikir. mana arah tujuan hidup aku sebenarnya. bila dah berkahwin ni semua masalah kau kena pikir dalam dalam sebab setiap keputusan yang kau buat akan beri kesan pada ramai orang. suami.. anak anak.. parent kedua pihak. kau rasa kau bahagia tak? kau rasa kau disayangi tak? kau rasa kau dipercayai tak? macam macam soalan ada dalam kepala  hotak aku sekarang ni yang aku sendiri tak tau apa jawapannya.

entahlah. lately ni aku rasa tawar hati. rasa bosan. bosan dengan sikap sesetengah manusia yang susah sangat nak berubah. tipikal melayu orang kata. aku kadang kadang rasa down gila. hebatkah kau kalau apa yang kau cakap kau fikir semuanya betul sampai org lain hanya mampu tunduk, angguk dan iyakan aja apa yang kau cakap? aku sakit hati sebenarnya tapi kau tahu aku tak mampu buat apa apa untuk ubah pendirian dan sikap kau tu... arghhhh... rasa nak hantuk kepala dekat dinding sekarang ni. seriyes stress!

pernah tak kau rasa kadang kadang kau rasa bosan dengan aturan hidup kau seolah olah takde lagi kejutan yang boleh buat kau teruja untuk hari esok sebab kau tau rutin hari ini dan esok adalah benda yang sama.

esok negara dah merdeka 56 tahun. aku juga berharap aku dapat MERDEKA dari segala masalah dalam hidup aku.

SELAMAT HARI MERDEKA kawan kawan.

Ok.Byebye ^___^

1 ulasan:

Nur Haza Abu Hasan berkata...

aku pon selalu rasa nak tembak, hentak , lepok, eh bunoh jugak manusia2 yang selalu buat kepala aku semak! tp sume tu aku x mampu buat. tabahlah hati ayu dan aku...semoiga ade sinar bahagia tuk kiter